Takana pilvet
vakavat ilmeet
näin tuon ystävän hymyilevän
jonka mulle soi sattuma
tulit mun luo kuin tilattuna
 
kun sinusta kuulin
sinua luulin toisenlaiseksi neitoseksi
onko sun luontees ylpeä kenties
mutta erehtyi mies
 
mä onneani koitin ja numeroosi soitin
vaik tuntenut et ääntäin
olit heti ystäväin
kun koivu tuli lehtiin me sokkotrefffit tehtiin
ja sitten alkoi siitä tää yhteiselämä
 
(Matti & Teppo, Sokkotreffit)
 
Mattia ja Teppoa kuuntelen nyt tänä unettomana yönä. Kahdesti olen nähnyt heidät livenä 2000-luvun alkuvuosina. Hyviä olivat.
 
Ehkä illan kestävyystreeni oli unta ajatellen liian raskas, valvon kai siksi, vaikka otin ylimääräisen unilääkkeen ja hiilihydraattiannoksen. Kokeilin tiistaina Hack-kyykkyä eka kertaa sitten huhtikuun, jolloin umpisuoli tuli ulos ja piti tehdä hätäleikkaus. Sarjapainot ovat nyt suunnilleen samat, vaikka Hackista on yli kolmen kuukauden tauko. Aloitin aiemmin blogissa mainitsemani kaatsu-treenin toukokuussa ja suhteellisen vaatimaton lihasmassani on kuin onkin kehittynyt pakollisen vuodelepotauon jälkeen taukoa edeltävälle tasolle, noin suunnilleen. Hauiksista lähti parissa viikossa noin sentti, nyt sen pitäisi olla palautunut. Kestävyystreeniä olen tehnyt lihaskuntoharjoittelun ohella. Aloin hakkaamaan itseäni vatsaan muistaakseni lauantaina ja sain melkein ilmat pihalle itseltäni, vaikka itseä ei voi edes lyödä kovin lujaa, johtuen biomekaniikasta. Nyt olen hakannut joka päivä sen jälkeen mahaani ja se on vahvistunut silmissä. Olen oikealla tiellä. Tämä on siis käytäntö, joka jatkui 1990-luvulta marraskuulle 2022.
 
 
Kysymys mahdolliselle lukijalle: voiko personal trainer olla uskottava, jos hän tupakoi?